Friday, July 09, 2004

This Week's
Of The
Bell Curve


Rupert L. Murdoch

Did The Post-Man Ring Once or Twice? 

Source for 'NY Post' Blooper: Murdoch Himself?

By E&P Staff

NEW YORK Its Tuesday front page headline announcing that John Kerry had picked Dick Gephardt as his running mate might be one of the most embarrassing newspaper gaffes of the year but at least no one at the New York Post will lose his or her job over it, if a report in this morning's New York Times is true.

The Times alleges that, according to an anonymous Post employee, the Post-man who came up with the false tip and ordered it to the front page was none other that owner Rupert Murdoch. The employee said senior editors had warned that any leaker of this information to other news media would get fired.


Rubenstein said Murdoch did call the paper "from time to time to find out how things are going." Asked if Murdoch telephoned anyone at the newspaper that night, Rubenstein said, "I don't know."

Murdoch, asked by CNBC about the episode on Tuesday, said: "Everybody made a mistake and they are embarrassed and they have apologized for it and it happens even on NBC sometimes." LINK

Who is Murdoch kidding?
This kind of Cheney Up ALWAYS gets somebody fired!
Besides, phone records are easy to verify (
Just ask Lenny on Law & Order).
If heads roll at The Post this week, I'll nominate myself for next week's Backside Of The Bell Curve award!


Post a Comment

<< Home